کد خبر: ۲۳۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵
در پایان معاملات امروز شاخص با ۲۷ هزار و ۱۴۶ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۹۹۰ واحدی قرار گرفت و شاخص هم وزن با ۸ هزار و ۴۴۵ واحد افزایش به رقم ۷۵۳ هزار و ۴۳۹ واحد رسید. فردا دوشنبه شاخص منفی خواهد شد؟

به گزارش نبض بورس، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای در پایان معاملات دومین روز هفته جاری،  با رشد ۱.۱۸ درصدی، ۲۶ هزار و ۹۷۵ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۳۱۲ هزار و ۸۱۸ واحدی قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۱.۱۳ درصدی (معادل هشت هزار و ۳۹۵ واحد) در پله ۷۵۳ هزار واحدی قرار گرفت.

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم) را در روز یکشنبه، چهار هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان نشان می‌داد.  این تابلو همچنین حجم معاملات روز یکشنبه را ۱۰.۸ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.  

از سوی دیگر،  بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از ورود سرمایه آن‌ها به بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز یکشنبه بورس از ورود ۲۶۳ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس دوشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۳

پس از مثبت انفجاری نماگر‌های سهامی در روز ابتدایی هفته، بخشی از معامله‌گران که در پایان وقت چهارشنبه، سمت خریداران تابلو ایستاده بودند، اقدام به شناسایی سود کردند. این موضوع باعث شده بود جریان معاملات یکشنبه، متعادل‌تر از روز ابتدایی هفته دنبال شود.

پتانسیل افزایش نرخ نیمایی دلار و تاثیر مثبت این موضوع بر سودآوری سهام دلاری، در کنار فروکش سایه تنش‌ها از آسمان سیاسی منطقه، محرک رشد بورس به شمار می‌رود. ورود دلار نیمایی به کانال ۴۱ هزار تومان، سهامداران را بیش از هر زمانی به چشم‌انداز صعودی آن امیدوار ساخته است.  صنایعی مهمی، چون فلزات اساسی، پتروشیمی و پالایشی‌ها، تحت تاثیر فاکتور‌های یادشده، شرایط مطلوبی را پشت سر می‌گذارند.  

با رسیدن بازار سرمایه به میانه هفته، در راستای پیش بینی بورس به نظر می‌رسد جریان معاملات سمت‌وسوی صعودی خود را ادامه دهد و ارزش معاملات نیز رویه افزایشی‌اش را حفظ کند. /تجارت نیوز

پیش بینی بازار سهام فردا

با توجه به افزایش شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که در پایان معاملات روز یکشنبه با افزایش ۲۷ هزار و ۱۴۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۹۹۰ واحدی قرار گرفت و روند بازار سهام در روز گذشته و اخبار سیاسی جنگ ایران و اسرائیل، احتمال افزایش شاخص بورس در دوشنبه وجود دارد، البته باید منتظر باشیم تا ببینیم دوشنبه بازار سهام به افزایش یا کاهش تمایل دارد؟

برچسب ها: پیش بینی بورس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار